نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

تزریق ۳ میلیون دوز واکسن دامی در مشهد طی سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۷۰۵۵۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
تزریق ۳ میلیون دوز واکسن دامی در مشهد طی سال ۱۴۰۱
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از تزریق ۳ میلیون دوز واکسن دامی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد سیاح لائین در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد گفت: در ارتباط با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک در انسان و دام، شبکه دامپزشکی اقدام به انجام واکسیناسیون گسترده در سال گذشته کرده است.

وی ادامه داد: در واکسیناسیون دامی، سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیون واکسیناسیون دامی داشته ایم و در سال جاری از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن پیش بینی شده، ۶۲ درصد تا ابتدای ماه چهارم سال تزریق شده است.

وی افزود: در حوزه بیماری‌های مشترک دام و انسان، در سال گذشته واکسیناسیون هاری را دنبال کردیم و در سال جاری نیز از مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار واکسن پیش بینی شده، تاکنون ۸۵ هزار نوبت واکسیناسیون رخ داده است. در سال گذشته نیز ۶ هزار و ۶۹۳ مورد واکسن هاری تزریق شد که علت آن، افزایش کانون‌های تجمع سگ‌های ولگرد در مشهد و اطراف آن بوده است.

سیاح خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی در حوزه خون گیری از دام فعال است تا ضرری به انسان وارد نشود و به همین منظور در سال گذشته ۲۷ هزار مورد خون گیری انجام شد که ۲۷ مورد آن مثبت و در نتیجه دام را از گله جدا کردیم.

وی به تامین گوشت اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته، یک میلیون و ۱۸۳ هزار کشتار دام سبک و ۱۰۸ هزار دام سنگین کشتار شد که جمعا ۱۹ تن گوشت در حوزه مشهد توزیع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در پایان اعلام کرد: نظارت در حوزه کاری ما بسیار مهم است و در سال گذشته، یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۷۶ کیلوگرم محصول دامی مشکوک ضبط و ۲۱۳ تن محصول دامی نیز معدوم شد تا به سلامت شهروندان آسیبی وارد نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->